Na wystawę składają się trzy instalacje wideo, dla których główną inspiracją jest kino, jego dyspozytyw - kino nie jako film, ale jako projekcja, a raczej zależności między jednym i drugim". Swego czasu artystę zainspirowały słowa Billa Morrisona, amerykańskiego filmowca eksperymentalnego: "Chcę zająć się filmem jako punktem odniesienia. Chcę pozwolić wędrować widzom pomiędzy tym, co dzieje się na ekranie i faktem, że sami siedzą w kinie". Idea ta oddaje zainteresowania Sławomira Rumiaka.
Przygotowane dla Galerii Bielskiej BWA wideoinstalacje („Haxenabkratzen", "The Purple Rose of Chybie" i "Ich bin der Welt abhanden gekommen"), nie tworzą spójnej całości, nie stanowią cyklu; są raczej punktami orientacyjnymi wyznaczającymi nowy obszar zainteresowań tego artysty.
Autorzy zdjęć, postprodukcja:
Grzegorz Korczak ("Haxenabkratzen"),
Karol Rakowski ("The Purple Rose of Chybie", "Ich bin der Welt abhanden gekommen").
Praca "Haxenabkratzen" została zrealizowana przy pomocy finansowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Współorganizator: Ars Cameralis Silesiae Superioris.
5 lutego - 3 marca 2010, galeria górna Galeria Bielska BWA,
ul. 3 Maja 11, Bielsko-Biała.
HAXENABKRATZEN CINEMA w BWA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz